Posted on

פירות קפואים – עד מתי ניתן להקפיא?

איכות חיי המדף והפירות הקפואים תלויים בסוגו ובתנאי האחסון שלו. עם זאת, רוב הפירות יכולים להיות מאוחסנים באותה צורה ויש להם חיי מדף דומים. המפתח לחיי מדף ארוכים יותר הוא לשמור על פירות קפואים בהקדם האפשרי. להלן מספר שיטות נפוצות להקפאת פירות. ‏ בואו נסתכל על כל אחד מהם. בהתאם למגוון המנות, תוכל להכין מגוון רחב של מנות אשר יפיקו תועלת ממתיקותן.

ברגע שהוא קפוא, הפירות יכולים להימשך עד תשעה חודשים. הוא תלוי בסוג הפירות ובשיטת האחסון שלו, אך באופן כללי, פירות קפואים יכולים להישאר טריים עד שישה עד תשעה חודשים. למשל, תפוחים יכולים להחזיק מעמד עד שישה חודשים אם נשמרים בטמפרטורה קבועה. עם זאת, אם אתה מתכוון לאכול אותו בתוך שבוע, מומלץ לאכול אותו בתוך שישה חודשים מרכישה. אבל לפני קבלת ההחלטה הסופית, אתה צריך לקרוא את ההוראות על החבילה.

אומנם נוח לצרוך פירות וירקות קפואים, אך חשוב לפעול על ־ פי הנחיות היצרן. תמיד תקרא את התאריך הטוב ביותר על החבילה כדי להבטיח שאתה לא מבזבז כסף על פירות שלא יאכלו בקרוב. תלוי כמה זמן האוכל שלך נשאר קפוא, זה יכול להימשך עד שישה חודשים לפני שהוא מתקלקל. משרד החקלאות האמריקאי ממליץ לזרוק בשר לא מבושל לאחר שנה ובשר טחון במשך ארבעה חודשים. פירות קפואים מוצקים, לעומת זאת, יכולים להחזיק מעמד שנה או יותר.

אם אתה מתכנן לאכול פירות קפואים תוך שבוע, הימנע מאחסן אותם במקרר עד שתהיה מוכן לאכול אותם. פירות קפואים יכולים להפשיר, אבל הם יאבדו את המרקם והטעם שלהם לאורך זמן. ומאחר שהוא יהיה חשוף לאוויר, הוא עלול להתחיל לגדול עובש. שלא כמו תוצרת טרייה אחרת, היא לא תחזיק מעמד כל עוד היא לא מאוחסנת כראוי. להאריך את חיי המדף שלו, לשמור אותו במקפיא הרחק מדלת.

 

בעוד שהפירות יכולים להימשך עד 8 חודשים לאחר ההקפאה, ניתן לשמור פירות מסוימים לזמן ארוך יותר. פירות יער, במיוחד, ניתן לאחסן במקפיא במשך חודשים מבלי לחוות שינויים בולטים. עם זאת, אם הוא מתפתח עובש, יש לזרוק אותו החוצה, כפי שהוא עשוי להיות מקור של הרעלת מזון. במקרים כאלה, עדיף להימנע מאחסון פירות בטמפרטורות מתחת לאפס מעלות פרנהייט. חיי המדף של פירות קפואים משתנים בהתאם לסוג הפירות ולהכנתם.

למרות שפירות וירקות טריים הם הטובים ביותר, הם לא מאבדים שום ערך תזונתי לאחר שהוקפאו. בנוסף, הם זולים יותר מחלופות טריות. יתר על כן, תוצרת טרייה היא הטובה ביותר כאשר הוא נאכל כאשר הוא עדיין בשיאו. עם זאת, פירות וירקות קפואים הם גם בחירה מצוינת במהלך החורף, כיוון שהם לרוב זמינים במשך חודשים בכל פעם. כאשר הם נקנים בזמן הנכון, הם מזינים בדיוק כמו אלה הנמכרים במכולת.

עם זאת, ניתן להוסיף פירות קפואים לשייקים מבלי להפשיר אותם. שיטה זו ידועה כשריפת מקפיא, ומשפיעה רק על החלק של הפרי שנחשף לאוויר. ככזה, חשוב לזכור שפירות קפואים מכילים פחות לחות מפירות טריים. אותו הדבר נכון גם לגבי פירות אחרים, אבל פירות טריים הם הבחירה הטובה ביותר עבור רוב האנשים. עדיף לך להוסיף אותו לשייקים ויוגורט כדי להוסיף חומרים מזינים נוספים, במיוחד אם פתחת חבילת פירות קפואים.

פרטים נוספים: פירות קפואים בחיפה