Posted on

שורש ליקוריץ מפיק יתרונות בריאותיים

ליקוריץ הוא אולי אחד מצורות המתיקות הפופולריות ביותר כיום. רבים נהנים מסוכריות שוש או מצריכת שוש אחרת. יש הרבה סוכריות שוש זמינות בחנויות ממתקים. אך השאלה המתעוררת היא מדוע כה רבים משתמשים בשוש כממתיק? האם זה בגלל שזה תענוג מתוק גדול או?

מרפאים מסורתיים השתמשו ליקוריץ מקורי במשך מאות שנים, חוזר למצרים הקדמונים. הם האמינו שיש לו תכונות ריפוי והשתמשו בו בתה ותרופות לטיפול במחלות לב. למעשה, השם ליקוריץ נובע ממילה יוונית שפירושה ”של הלב”. גם לאחר יותר מאלפיים שנה, עדיין נלמדים היתרונות הרפואיים של ליקוריץ. זו הסיבה שכאשר אתה רואה מודעות לטיפול סטנדרטי לצרבת, אתה לא צריך רק להניח שזה צרבת, אלא ליקוריץ תמצית שורש במקום.

אתה תשים לב שדבר אחד מאחד את כל טיפולי הצרבת הסטנדרטיים: הם מורכבים בעיקר מנוגדי חומצה. נוגדי חומצה הם סוג של כימיקל מסיס ומלאכותי המנטרל חומצת קיבה כדי להקל על חלק מהתסמינים של כיב. הנוגדן הנפוץ ביותר בארצות הברית הוא נתרן כלורי; תמיסת מלח שניתן לרכוש בכל בית מרקחת או חנות רשת הנחה. מסיבה זו, רבים תוהים מדוע אתה צריך תמצית שורש ליקוריץ עבור כיב – אחרי הכל, אם השורש הוא נוגד חומצה, למה אתה רוצה להשתמש בו כדי לטפל במצב שלך?

אחד מיתרונות השורשים החשובים ביותר של תמצית השורשים הוא יכולתו לספק אפקט אנטי-דלקתי. זו הסיבה שהחומר הוכח כיעיל מבחינה קלינית בטיפול במצבים כמו כיב קיבה וקוליטיס. גליציריזין היא אחת התרכובות בליקוריץ שיש לה השפעה אנטי-דלקתית. חומצות גליצירהיזיות (Glycyrrhizic Acid), הידועות גם כחומצות גליצירהיזיות, משמשות כמעלות את מערכת החיסון ולהילחם בסרטן.

חלק מהיתרונות הבריאותיים האחרים של תמצית שורש הליקוריץ הם בחירה מצוינת לטיפול באקזמה, כוויות וכיבי קיבה. ליקוריץ תמצית שורש הוא יעיל ביותר כאשר נלקח לפני השינה, כפי שהוא האמין שיש אפקט לילה. ומאחר שיש לו טעם מתוק באופן טבעי, זה יכול להיות אפילו יותר מהנה לצרוך מאשר טיפולים אלטרנטיביים אחרים להפרעות עור. מסיבות אלו ויותר, תמצית שורש שוש היא בחירה מצוינת לאקזמה מרגיעה ולמחלות עור רבות אחרות.

ליקוריץ עשוי גם להקל על בעיות בדרכי הנשימה העליונות. יש הסבורים שתמצית שורש שוש היא תרופה יעילה לאסתמה ולתנאי סימפונות אחרים בשל מתיקותה. ליקוריץ יכול אפילו לשמש כחומר אנטי-דלקתי חזק. מחקר בתכונות הטיפוליות של תמצית שורש הליקוריץ מתמשך, אך יש הסבורים שהוא מקל על אי ־ נוחות בדרכי הנשימה העליונות ועל קוצר נשימה כתוצאה מהצטננות ושפעת.

גליצירהיזין (Glycyrrhizin), מרכיב מרכזי בתמצית שורשי ליקוריץ, נמצא כבעל תכונות אנטי-דלקתיות וחיטוי בחיות מעבדה במחקרים של חברות תרופות אירופאיות. קפסאיצין ניתן לחיות המבחנה על בסיס יומי. היווצרות קולגן מגורה גליציריזין, כאב מופחת מדלקת פרקים, סחוס מוגן, וקידום גידול רקמות. כאשר ניתן היה לזהות את המוצר בעל פה, ניתן היה להבחין ברמות הגבוהות ביותר של גליצירהיזין, ואילו את הרמות הנמוכות ביותר ניתן היה לזהות כאשר הוא מיושם על גבי חומר. גליציריזין הוכח כטיפול אנטי-דלקתי יעיל לדלקת פרקים.

ממצאים אלה הובילו לגיבוש טיפול מקומי עם תמצית שורש שוש. ניתן להשתמש בו לטיפול באקזמה ודלקת עור וכן בבעיות סימפונות הקשורות בהצטננות ובשפעת. ג 'אנספורט מימן ניסוי קליני בן שבועיים שהשווה את הבטיחות והיעילות של שני ניסוחים של תמצית שורשי ליקוריץ. המחקר מצא שיישום יומי אחד של תמצית שורש שוש היה בטוח ויעיל להקלת הסימפטומים הקשורים להצטננות ולשפעת. המחקר שנמשך שבועיים לא יצר תגובות שליליות או השפעות לוואי חמורות.