Posted on

מה חשוב לדעת על מנדף ביולוגי

 

בין אם אתה מדען, איש מקצוע רפואי או בעל עסק, חשוב לדעת אילו רכיבים נמצאים בארון בטיחות ביולוגי. ארונות אלה נועדו לשמור על המעבדה שלך ואת אזור הייצור בטוח מפני זיהום, והם גם חשובים כדי להבטיח שאתה עומד בכל החוקים הפדרליים והמדינה.

אילו רכיבים נמצאים בארון בטיחות ביולוגי?

ארונות בטיחות ביולוגיים מספקים הגנה לעובדים ולסביבה. הם משמשים לפעולות מעבדה הכוללות מניפולציה של מיקרואורגניזמים, מוצרים כימיים או ביולוגיים. יש להם גם את הכוח למנוע זיהום מחדש בין השימושים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של ארונות בטיחות ביולוגיים.

תואר ראשון בכיתה ג ' הוא מתחם אטום לגז המתאים לפעולות מסוכנות. תפקידו העיקרי הוא לאחסן חומרים מסוכנים. הארון מצויד בחלון צפייה נייח, ומאוורר פליטה המסוגל להרחיק את האדים. הקבינט יש גם מנגנון טיהור, אשר נועד להסיר מזהמים ביולוגיים לפני שהם הופכים מוטס.

סוג כיתה ב ' א2 תואר ראשון הוא הסוג הנפוץ ביותר של ארון בטיחות ביולוגית בקמפוסים במכללות. הוא משתמש בווילון אוויר כדי ללכוד חלקיקים ביולוגיים. הוא גם משתמש במסנני כבד כדי לטהר את האוויר. לארון יש גם מערכת נעילה המכבה את מנוע המפוח אם מאוורר הפליטה של החדר נכשל. בארון יש גם תצוגה שבטוח תרשים.

ישנם סוגים רבים אחרים של ארונות בשוק. הסגנון המקורי הוא הבחירה הטובה ביותר לעבודה מיקרוביולוגית ברמה נמוכה, ואילו תואר ראשון בכיתה ג ' מתאים ביותר למיקרואורגניזמים זיהומיים ביותר. תוכנית בטיחות ביולוגית יכולה לספק הנחיות לגבי סוג הארון המתאים ביותר למעבדה שלך.

איזה מנדף בטיחות ביולוגי הוא הטוב ביותר?

ארונות בטיחות ביולוגיים הם חומר החלומות של החוקרים. ארון בטיחות ביולוגית הוא יחידת בלימה בסגנון מכסה המנוע המשתמשת במסנן כבד כדי ללכוד ולנטרל תרכובות מסוכנות. הם מתאימים ביותר לעבודת מעבדה בה קיימים אדים. דגמים מסוימים אינם מחוברים למקור גז. תוכנית בטיחות ביולוגית יכולה להיות משאב מועיל בבחירת הארון הטוב ביותר לצרכים שלך. הם יכולים לספק לך רשימה של דגמים, מחירים ואחריות. הם גם מספקים הדרכה למשתמשים חדשים.

החלק החשוב ביותר בארון בטיחות ביולוגית הוא בטיחות. אתה אף פעם לא צריך לנסות לעבוד עם בעל חיים אחד, גם אם זה לא בעל חיים פטור. תואר ראשון צריך להיות מקום לאחסן בבטחה חומר שהושלך ולנקות נשפך, לא מקום לבית חיה חיה. מומלץ גם לשטוף ידיים ולהחליף נעליים לעתים קרובות, במיוחד אם אתה משתמש בתחנת העברת בעלי חיים.

כיצד פועל מנדף בטיחות ביולוגי?

ארונות בטיחות ביולוגיים (תואר ראשון) הם מכשירים שנועדו לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדים העובדים עם סכנות ביולוגיות. הקבינט נועד גם להגן על הסביבה. מכשירים אלה משתמשים בסינון כבד כדי להסיר חלקיקים מפנים הארון ומהאוויר. הארון מגן גם מפני אירוסולים והתזות.

אנשי המעבדה נועדו להגן על אנשי המעבדה מפני חשיפה למיקרואורגניזמים בסיכון גבוה ולסוכנים ביולוגיים. התקנים אלה דורשים תחזוקה שוטפת וטכנאים מקצועיים כדי לשמור אותם פועלים כראוי. חשוב לדעת כיצד מכשירים אלה פועלים ולהבין מפני מה הם מגנים.

רוב הסוכנים משתמשים בזרימת אוויר למינרית אנכית ובסינון כבד כדי לשמור על בטיחות האנשים. אין להשתמש בלהבה פתוחה בתואר ראשון. זה יכול לשבש את זרימת האוויר ולהפחית את האפקטיביות של הממשלה.

בנוסף לשימוש במסנני כ. א. א., גם צריך להיות זרימת אוויר כיוונית. כדי לשפר את זרימת האוויר, חשוב לנקות את הקירות הפנימיים, החלון והקירות הפנימיים של הארון. חשוב גם לנגב את הפנים והחוץ של הארון. במידת הצורך, יש להשתמש בתמיסת אקונומיקה לניגוב. חשוב גם לשמור על ציוד מעבדה קטן נקי.

חשוב ללבוש הגנה מתאימה בעת עבודה עם חומרים מסוכנים ביולוגית בתואר ראשון. בהתאם למעבדה, עובדים עשויים להידרש להשתתף בהכשרת ארונות בטיחות ביולוגית.

לפרטים נוספים ניתן להכנס לאתר – https://www.ulpa-cr.com/our-services-he/ofca-he/