Posted on

מהי הסרת איפור קבוע בלייזר?

איפור קבוע הוא הליך קוסמטי המשתמש בקעקוע כדי לשפר או לשנות את תווי הפנים הטבעיים שלך. ניתן להשתמש בו כדי להוסיף צבע לשפתיים, לגבות ולעפעפיים, אך הוא שימושי גם לתיקון מצבי עור כמו התקרחות ומחלות עור אחרות. ואם יש לך קעקועים שאתה כבר לא רוצה, הסרת איפור קבוע בלייזר עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר שלך.

מהו איפור קבוע?

איפור קבוע, המכונה גם מיקרופיגמנטציה, הוא הליך קוסמטי המשמש לשינוי צבע הגבות, העפעפיים, השפתיים ואזורים אחרים בגוף. זה לא קעקוע כי זה לא כרוך במחטים או דיו. במקום לצייר עיצובים קבועים על העור שלך עם דיו כמו שהיית עושה עם קעקוע רגיל, איפור קבוע משתמש בצבעים המוזרקים לשכבת הדרמיס שלך (שכבת העור השנייה). לאחר מכן הפיגמנטים נספגים בנימים בשכבת הדרמיס ונשארים שם שנים מבלי להתפוגג כמו שעושים קעקועים רגילים כאשר הם נחשפים לאור השמש.

איפור קבוע יכול להיות מיושם באמצעות מספר שיטות שונות כגון:

להב כירורגי- שיטה זו כוללת שימוש בלהב כירורגי טבול פיגמנט עבור כל חלק בפנים שלך או חלק בגוף שבו אתה רוצה את הקעקוע; עם זאת זה דורש הכשרה מקיפה מקצועית ע"י איש מקצוע מנוסה כדי לוודא שמי שמבצע את זה יודע מה הוא עושה!

עט מכני- עט זה עשוי מממחטים המחוברות למכשיר חשמלי הנקרא "אקדח פיגמנט" המזריק כמויות זעירות של דיו לכל נקבובית בנפרד לאורך זמן תוך כדי תנועה בשבלונה שהוגדרה לו מראש על ידי האמן כך שהכל ייראה טבעי בסיום אך שוב וודא שמי שעושה את זה יודע מה הוא עושה!

כיצד פועלת הסרת איפור קבוע בלייזר?

הסרת איפור קבוע בלייזר היא הליך פשוט שניתן להשלים תוך מספר דקות בלבד. הלייזר המשמש להסרת הפיגמנט הוא מדויק ביותר, והוא נועד להרוס רק את האזור המקועקע מבלי לפגוע בעור שמסביב. המשמעות היא שלא יהיו לך צלקות או תופעות לוואי אחרות מהטיפול!

התהליך עובד כך: הרופא ישתמש בידיים או במכשיר הנקרא אפילטור (בדומה לפינצטה) כדי לאחוז בזקיקי השיער שלך, למשוך אותם למעלה כך שיהיה לו קל יותר לעבוד איתם. ואז הוא/היא יניח את ידו על העור שלך וילחץ כלפי מטה בחוזקה אך בעדינות-זה עוזר להפעיל את זרימת הדם על מנת שהוא יראה טוב יותר תחת אור אולטרה סגול וכן ייתן לו גישה טובה יותר בעת הסרת דיו עם הלייזר בהמשך.

מי הם המועמדים הטובים ביותר להסרת איפור קבוע בלייזר?

אם אינך מרוצה מהאיפור הקבוע שלך, או שעשית זאת על ידי אמן חסר ניסיון, ייתכן שאתה מועמד טוב להסרת לייזר לאיפור קבוע. יתכן גם שהמכון שמטפל בך כרגע אינו משתמש בטכנולוגיה העדכנית ביותר בהליכים שלהם ולכן אינו יכול להציע את התוצאות הטובות ביותר.

למי לא מומלץ לעשות הסרת איפור קבוע בלייזר?

אנשים עם עור כהה, במיוחד אלה ממוצא אפריקאי, נחשבים בסיכון גבוה יותר לחוות סיבוכים לאחר טיפולי לייזר.

אם יש לך קעקועים או צלקות על הפנים שעלולות להשפיע על תוצאות ההליך שלך, עדיף להתייעץ עם רופא עור לפני שתמשיך.

אם היו לך צלקות קלואידיות קודמות (צמיחת יתר של רקמות בעקבות פציעה), יש סיכוי שזה יכול לקרות שוב לאחר ביצוע הסרת איפור קבוע בלייזר מהפנים שלך.

לכל מי שאי פעם היה סרטן צריך לדון בהיסטוריה הרפואית שלו לפני שיעבור כל סוג של הליך קוסמטי-ובמיוחד אחד פולשני כמו זה!

 

איפור קבוע הוא אופציה נהדרת עבור אנשים שרוצים להיראות במיטבם. דבר זה יכול לשמש כדי לכסות צלקות, אקנה ופגמים אחרים בעור, ונותן לך מראה צעיר יותר.

הסרת איפור קבוע בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להסרת קעקועים לא רצויים, כולל כאלה שנעשו על ידי מאפרים קבועים. ניתן גם להסיר קעקועים ללא ניתוח או זריקות במקרים מסוימים, אך אפשרות זו לא תמיד מתאימה לכולם בהתאם למצבם הספציפי ולסוג הקעקוע שקיבלו.

לאחר קריאת מאמר זה, אתה אמור להיות מסוגל להבין את התהליך של הסרת איפור קבוע בלייזר. זכור כי ישנם גורמים רבים המעורבים בהחלטה אם הליך זה מתאים לצרכים שלך או לא. חשוב לדון בכל ההיבטים עם הרופא שלך לפני קבלת החלטות לגבי האם הסרת איפור קבוע בלייזר מתאים לך!