Posted on

כיצד לטפל בחרדה

איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים? זו שאלה שנשאלת על ידי לא מעט אנשים. הפרעות חרדה בדרך כלל בעקבות דפוס. אדם הלוקה בהפרעה זו יגיב פעמים רבות לדברים לא ־ נעימים בפחד רב יותר או ינסה להימנע מדלקות. הדבר מחזק את תחושת הפחד ומחמיר את המצב. רוב צורות הטיפול המודרניות מתייחסות לדפוסים אלה בכך שהן עוזרות לאנשים ללמוד לחשוב אחרת ולהתמודד עם התגובות הרגשיות הנובעות מכך. טיפולים אלה יכולים להיות יעילים ולעתים קרובות להימשך זמן קצר. האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה מציינת שרוב האנשים יכולים להשתפר בתוך שמונה עד עשר פגישות טיפוליות.

הצעד הראשון בטיפול בחרדה הוא להבין את הסימפטומים. ספק טיפול ראשוני יכול לבצע בדיקה ולשלול כל מצב רפואי אחר. אם החרדה חמורה או עקשנית, יש צורך במומחה לבריאות הנפש. פסיכיאטר הוא רופא שמתמחה בהפרעות נפשיות. פסיכולוג הוא מומחה לבריאות הנפש המתמחה באבחון והערכת חרדה. כמה פסיכיאטרים גם להציע ייעוץ. ספק בריאות נפש יכול לעזור בכל מקרה.

מומחה לבריאות הנפש יכול גם לספק טיפול לחרדה. טיפול בחרדה הוא דרך להתמודד עם פחדיו ולהחליפם במחשבות מציאותיות. בדרך זו יכול החולה להתגבר על המחשבות השליליות ועל התמונות המעוותות. הטיפול יכול גם לעזור לאנשים להתמודד עם מצבים מלחיצים או להתגבר על פוביות חברתיות. אם טיפול אינו אופציה לאדם, ספק הטיפול העיקרי יכול להפנות אותם למטפל. איש מקצוע לבריאות הנפש יכול לתת עצות לחולים אם הטיפול נכשל בחרדה.

חשוב ללמוד על הסיבות וכיצד למנוע את חזרת הדאגות. הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד כמה שיותר על המחלה. חשוב ללמוד את הפיזיולוגיה של תגובת ”טיסה או קרב”. תגובה זו יכולה להיות מופעלת באופן בלתי הולם על ידי אירועים בלתי מזיקים לכאורה. הבנת המנגנון מאחורי תגובת החרדה תעזור למטופלים להשתלט על הסימפטומים שהם חווים. הדבר יאפשר להם לחוש יותר בנוח ולהפחית את דאגותיהם.

אם החולה חווה חרדה והיא אינה משתפרת, עליהם לבקש עזרה מקצועית. איש מקצוע לבריאות הנפש יכול להעניק תמיכה וייעוץ לטיפול בחרדה. אם יש צורך, ספק בריאות הנפש יכול להמליץ על טיפול או תרופות. אם יש צורך בתרופות, חשוב לעבוד עם פסיכולוג או רופא כדי לברר מהו הטיפול הטוב ביותר למקרה מסוים. יועץ יכול לעזור בהפרעות חרדה חמורות.

מה צריך לדעת על חרדה?

יש הסובלים מדאגות המתקשים לישון בלילה. ייתכן שהחרדה קשורה למחסור בשינה. לפיכך, אדם הסובל מדאגה צריך לתת עדיפות למנוחה ולפעילות גופנית. הדרך הטובה ביותר לשפר את השינה היא לקחת תרופות יעילות. חיוני לישון מספיק בכל לילה. בעוד שהטיפול הנפוץ ביותר לחרדה הוא להימנע מצריכת אלכוהול, משקאות אלכוהוליים וסמים, חשוב גם להיות פעילים פיזית.

זיהוי גורמי החרדה חשוב מאוד. ישנם גורמים רבים העלולים לגרום לתסמיני חרדה. עם זאת, חשוב לשוחח עם ספק בריאות הנפש כדי לדון בסימפטומים שלך ובגורם השורשי. ספק בריאות הנפש יעזור לך לפתח תוכנית טיפול המבוססת על האבחנה שלך. אם תוכנית טיפול נכשלת, החולה תמיד יכול לנסות שיטות אחרות עד שהם מוצאים את הטוב ביותר.

אנשים רבים טופלו בהצלחה בעזרת תרופות וטכניקות התנהגות. יש הרבה טיפולים שיכולים לעזור להם. מרפאת מאיו, יחד עם ספקים אחרים לבריאות הנפש, תמיד בודקים טיפולים חדשים ומנסים למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור חולים. לעתים קרובות הטיפול הוא האפשרות הטובה ביותר להתגבר על חרדה. תוכל לשפר את מצב הרוח שלך ולהפחית את החרדה אם תלמד יותר על התסמינים שלך ואיך להימנע מהם. טיפול זה יהיה יעיל אם תעקוב מקרוב אחר ההוראות ולא תפסיק ליטול תרופות.

הטיפול היעיל ביותר לחרדה הוא שילוב של טיפול התנהגותי קוגניטיבי ושינויים באורח החיים. דאגות עלולות להיגרם מבדידות, מבודדות ומחשיבה שלילית. מצא קבוצת תמיכה לדבר איתה ולחלוק איתה את הדאגות שלך. מערכת תמיכה טובה יכולה לעזור לך להתמודד עם דאגותיך ולאפשר לך לחיות חיים נורמליים ומספקים. אתר ”הברית הלאומית למחלות נפש” מספק מידע על ניהול חרדה. הברית הלאומית למחלות נפש היא מקום נהדר להתחלה.