Posted on

בחירת ספק ציוד מעבדה

לפני שאתה בוחר ספק ציוד מעבדה, אתה צריך ללמוד מה אתה צריך לחפש. זה לא משנה אם אתה מחפש לרכוש ציוד חדש או לשדרג אחד קיים. אתה חייב לדעת מה הציוד ישמש. הספק הנכון יסביר לך את הפרטים הטכניים של הציוד בצורה ברורה ותמציתית. חשוב שתבין את תקני האיכות המשמשים בעיצוב הציוד והאם הוא יתאים למעבדה שלך. בנוסף, הם צריכים להיות מסוגלים לתת לך ציר זמן כללי עבור משלוח והתקנה.

 

מה זה ציוד מעבדה?

צלחות חמות מעבדה ואמבטיות קיטור הן רק שתי דוגמאות של הציוד שניתן להשתמש בו במעבדות. לוחיות רישוי חמות בטוחות יותר ממכשירי קיטור, אך הן חייבות להיות מצוידות ביסודות חימום סגורים. מודלים חדשים יותר עומדים בדרישה זו, אך מודלים ישנים יותר עלולים להוות סכנה עקב סכנות ניצוצות חשמליים. תמיד יש לנקות צלחות חמות במעבדה לאחר השימוש ולהישאר מחוץ להישג ידם של ילדים. שמור אותם מנוזלים שיכולים לשפוך. מעבדה אינה שלמה ללא כמה כלים להכנת וניתוח דגימות.

 

קרני אלקטרונים וקרני רנטגן נפוצות במעבדות. הציוד מוסדר על ידי הממשלה ודורש רישוי ורישום. יש ללמד נהלי בטיחות לכל מי שעובד ליד הציוד כדי להגן על עצמו מפני הקרינה המזיקה. מקררי מעבדה ומקפיאים צריכים להיות מצוידים בתוויות קבועות כדי לציין אילו חומרים הם מכילים. מקררי פלדת אל-חלד, מקפיאים ומקפיאים צריכים להיות מלאים במיכלי קרח מפלדת אל-חלד.

גם רובי חום במעבדה נפוצים. אלמנט החימום של אקדח חום הופך לאדום כשהוא בשימוש. מתג הפעלה/כיבוי לאקדח חום אינו נטול ניצוצות. העיצוב של אקדח החום מושך אוויר מעבדה על פני אלמנט חימום, אשר מגביר את הסיכון של אש. התקנים אלה גם מגבירים את הסיכון לפיצוצים משום שהם מתוכננים למשוך אוויר מעבדה על פני אלמנט החימום. לכן, יש להשתמש ברובי חום רק כשצריך.

 

איזה סוג של ציוד מעבדה זמין?

ישנם מקומות רבים בהם ניתן לרכוש ציוד מעבדה. ניתן לרכוש אותו ישירות מיצרן, ספקים של צד שלישי, או אתרי מכירה פומבית. רכישה ישירה בדרך כלל אומרת שאתה רוכש יחידה חדשה עם אחריות. יצרנים יכולים גם למכור מודלים מופסקים או הדגמה. קנייה ישירה מיצרן מציעה יתרונות רבים, כולל העובדה שליצרן יש ניסיון במכשירים שאתה רוכש. בנוסף, היצרנים הם הסיכוי הטוב ביותר לתת לך את העצה הטובה ביותר ותמיכה טכנית על הציוד שאתה רוכש.

 

בעת רכישת ציוד מעבדה, עליך לשקול את התכונות והמפרט של כל דגם. אתה צריך לשקול גם את גודל הציוד ואת הניידות. אם אין לכם הרבה מקום, אתם יכולים לבחור מודלים של צנטריפוגות ומנתחי כימיה. אתה צריך גם לשקול את האחריות. האחריות הזו תכסה כל בעיה מבצעית ותספק לך שקט נפשי. האחריות צריכה לכסות את העלות לתיקונים והחלפה אם אתה צריך להחזיר את הציוד.

 

כוסות הן ציוד מעבדה חיוני לערבוב והכנת פתרונות. הם יכולים להיות עשויים להחזיק נפח מדויק והם זמינים בטווח של גדלים. הרבה כוסות מעוגלות בזרקורים לשפיכה קלה. ביקר יכול לשמש גם לפתרונות חימום על מבער בונזן. פיסה נפוצה של ציוד מעבדה, הכוס יכולה להיות מסומנת באמצעות מדידות. ישנם גדלים רבים זמינים עבור צילינדרים בוגרים ולרוב המעבדות יש לפחות אחד. מדידות הנפח הפופולריות ביותר הן  ,  ,  .

 

איך לבחור ספק ציוד מעבדה

כאשר בוחרים ספק ציוד מעבדה (כגון:גוליק, ציוד למעבדות), יש כמה דברים לחפש. אתה רוצה ספק אמין שיכול לענות על כל השאלות שלך. חשוב שלספק יהיה ביטוח הולם כדי שהקונה יקבל פיצוי במקרה של תאונה. זה צריך להיות מכובד גם בתחום. ניתן למצוא גורמים אלה באתר האינטרנט שלהם. להלן כמה עצות לבחירת ספק ציוד המעבדה המתאים. ‏

 

בחן את הצהרת האיכות של היצרן. תשווה את זה לספקים אחרים. סקור את המותג. אם אפשר, בקרו במעבדה שבה השתמשו בציוד בעבר. ואז, לחפש ספק ציוד מעבדה שיש לו את הציוד שאתה צריך במחירים סבירים. אל תסתפק הספק הראשון שאתה נתקל. מצא ספק מכובד והחיים שלך יהיו הרבה יותר קלים. ששת הטיפים האלה יכולים לעזור לך להחליט איזה ציוד מעבדה מתאים לך.

 

בדוק רישוי וביטוח של ספק ציוד מעבדה. הספק צריך להיות מבוטח ומורשה לפעול. הביטוח הנוכחי חייב להיות במקום. בדוק כי הספק כבר בפעולה במשך תקופה ארוכה של זמן. אם החברה לא נמצאת בעסקים במשך זמן רב, הם אולי לא יודעים איך לשמור על ציוד איכותי ולטפל בו כראוי. כמו כן, ודא לבקש המלצות או ביקורות על הספק. זה יאפשר לך לבחור את הספק הטוב ביותר.